Pages

Slider

Laatikollinen aarteita

perjantai 6. heinäkuuta 2012

Viimeksi kun vierailtiin Wilsonin kanssa isoäitilässä, ojensi mun äiti mulle pienen aikoinaan laseja sisältäneen pursuilevan pahvilaatikon. Laatikosta paljastui mun lapsuudenaarteita, mikä ihana yllätys!
Aarrelaatikkoon oli säilötty kilpikonnakylpylelu, ihan varmasti yhtä vanha kuin minäkin, Hello Kitty -lompakko, Hello Kitty -kello (toivottavasti toimii vielä kun vaihdan patterit, muistan kuinka tärkeenä mä aina avasin tuon kannen ajan tarkistaakseni), rannekoruja (vähänkö hipsterit noi aurinkolasikorut), kaksi pientä kehystä (toisessa on mun vauvakuva, toiseen laitan Wilsonin kuvan), lapsuuden suuri sankari Ressu, minipyykkipoikia, ja vielä toinen pahvilaatikko täynnä pinnejä ja pampuloita 30 vuoden takaa!
Minipyykkipojille mulla olis kyllä käyttöä ja kehykset olisi somat jossain esillä, mutta päätinkin säilöä kaiken Tigerista hankkimaani söpöön pahvisalkkuun. Muistan kuinka siistiä oli kun sai katsoa joskus äitin kiiltokuvia ja nykyään saan saman fiiliksen kun tongin äitin askartelutarvikelaatikoilla. Olkoon tämä salkku samanlainen kokemus Wilsonille, pieni aarrelaatikko, joka silloin tällöin otetaan esiin ja jutellaan miten äiti eli lapsena. Ajassa, jota tuo pieni ihminen tuskin tulee koskaan käsittämään. Ihan samalla tavalla kun meidän on vaikeaa käsittää omien vanhempiemme lapsuuden erilaisuutta.
Jouluaiheinen pinnilaatikko ei mahtunut salkkuun, mutten raaskinut luopua siitäkään. Taitoin sen vain auki ja pistin salkun pohjalle.





2 kommenttia

  1. Oi mikä ihana aarre <3 Mullakin oli lapsena tuollainen samanlainen kilpikonnakylpylelu, joka pyöritti häntäänsä kun siitä mahan alla olevasta 'ruuvista' kiersi. Ja se vaihtoi väriäkin lämpimässä vedessä, muistaakseni keltaiseksi :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tästä voimme siis päätellä, että säkin oot melko varmasti ainakin melkein yhtä vanha kuin minä! :D
      Pitääpä illalla Wilsonin iltakylvynyhteydessä testata muuttaako tuokin väriä, mulla ei kyllä ole muistikuvaa sellaisesta, mutta ei kaikkee yli 30 vuoden takaa voi muistaakaan.

      Poista

Blogger Template created by Photographic Elements